Retki Tuusulanjärven lumoaviin kulttuurikohteisiin ja maisemiin 16.-17.6.2022
Kauan odotettu Tuusulanjärven retki toteutetaan tulevana kesänä to-pe 16.-17.6.2022.
Kaksipäiväisen retken aikana tutustutaan torstaina opastetulla kierroksella Tuusulanjärven Taiteilijayhteisön syntyyn ja elämään ja vieraillaan Ainolassa ja Halosenniemessä uppoutuen kansallisromanttisten taiteilijakotien historialliseen tunnelmaan.
Majoittuminen on Hotelli Krapin alueella Onnelan majoitusrakennuksissa luonnonkauniilla niemellä Tuusulanjärven rannalla. Päivällinen nautitaan Krapin kuulusta pitopöydästä ennen illan kruunaavaa Krapin kesäteatterin menestysfarssia Voi veljet. Perjantaina tutustutaan vielä Lottamuseoon ja retkikohde Koiramäen Pajutalliin, jossa mm. sisustustuotteita ja kahvila.

Retken hinta/henkilö
Peruspaketti (sisältää kuljetuksen, majoituksen, 3 ruokailua, museoiden pääsymaksut ja opastukset) 224,50€. Peruspaketti+kesäteatteri (33€) 257,50€.
Museokortin omaaville: peruspaketti 201,50€, peruspaketti+kesäteatteri (33€) 234,50€.

Kaikissa  paketeissa ei-jäsenille lisähinta 25€/hlö/paketti, sekä 1hh lisä 45€.

Matkalle mahtuu 50 henkilöä (minimimäärä kuitenkin 40). Lähtö Kyytibussin autolla
torstaina 16.6.22 Rasilasta klo 7.30, Vuoksenniskalta klo 7.45, Keskusasemalta klo 7.55 ja
Olavinkadulta klo 8.00. Paluu perjantaina Imatralle noin klo 17.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 15.5. mennessä Pirjo Reinikaiselle,  puh. 044 7213028,  tai email: reinikainen.pirre@gmail.com.

Carmen -ooppera Olavinlinnassa ti 5.7.2022

Savonlinnan Oopperajuhlien esitykset siirtyivät koronapandemian takia vuodella, niin myös Carmen-oopperan, jonka verevä tarina, tarttuvat sävelmät ja kiihkeät espanjalaiset rytmit ovat tehneet Georges Bizet`n teoksesta maailman suosituimman oopperan.  Tutut melodiat siivittävät kohtalontäyteistä rakkaustarinaa, joka sijoittuu 1930-luvun levottomaan Espanjaan.

Olemme varanneet 50 lippua Carmeniin tiistaina 5.7.2022. Esitys alkaa klo 19.00, kesto n. 3½ h,yksi väliaika. Oopperan jälkeen alkaa kotimatka.

Ennen Oopperaa Savonlinnassa nousemme n. klo 16.00 aitoon sisävesihöyrylaivaan S/S Saaristo, joka vie meidät noin 2 tuntia kestävälle maisemaristeilylle. Matkalla nautimme laivan maittavan lohikeiton lisukkeineen ja jälkiruokakahveineen. Risteilyn jälkeen rantaudumme Olavinlinnan laivalaituriin, josta kävelemme suoraan oopperan katsomoon.

Matkan hinta jäsenille 215€, ei-jäsenille 230€. Tiedustelut ja ilmoittautumiset Marja-Terttu Vilkko, p. 050 303 4009 tai marjaterttuvilkko@gmail.com viimeistään 30.4.22Jo ilmoittautuneet, vahvistakaa lähtönne, kiitos! Lähtöajat Rasila klo 11.45, Pentti Hallen pysäkki klo 11.55,  Vuoksenniskan tori klo 12.05, Keskusasema klo 12.20, Virastotalon pysäkki klo 12.25,  Koulukadun pysäkki klo 12.35, Olavinkatu klo 12.45, Simpele (pysäkki kuutostien varrella) noin klo 13.20.

Tervetuloa mukaan, Carmen odottaa!

Belgian kuninkaallisen laivaston edustussoittokunta. Kuva Haminan kaupunki.

PERUTTU! Retki Hamina Tattoon sotilasmusiikkifestivaaleille to 14.7.2022

Valitettavasti jouduimme perumaan retken Hamina Tattooseen vähäisen kiinnostuksen vuoksi. Pahoittelumme.